Готовність майбутніх вихователів до роботи з дітьми в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти
Короткий опис(реферат)
У дипломній роботі досліджено стан розробленості в науково-педагогічній літературі та освітній практиці проблеми підготовки майбутніх вихователів роботи в інклюзивному середовищі. З’ясовано сутність основних понять наукового дослідження: «інклюзивна освіта», «готовність педагогів працювати з дітьми дошкільного віку в умовах інклюзії»; «компетентність майбутнього вихователя до організації інклюзивного навчання».
Проаналізовані різні класифікації порушень розвитку дітей, з’ясовано психолого-педагогічні та фізіологічні особливості дітей з особливими потребами. Охарактеризовано класифікаційні ознаки особливих освітніх потреб дітей.
Визначено компоненти процесу формування готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний.У точнено зміст критеріїв та показників визначення рівнів підготовки майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку в умовах інклюзії.
Розроблено силабус вибіркової компоненти «Особливості організації навчально-виховного процесу в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти», яка відображає мету, завдання, методологічні підходи, а також особливості роботи вихователя в інклюзивній групі ЗДО.