Підготовки майбутніх вихователів до використання комп’ютерних ігор у організації освітнього процесу закладу дошкільної освіти
Короткий опис(реферат)
У дослідженні запропоновано нове розв’язання проблеми підготовки майбутніх вихователів ЗДО до застосування компютерних ігор у професійній діяльності.
Аналіз стану розробки проблеми використання комп’ютерних ігор у роботі з дітьми дошкільного віку, шляхом психолого-педагогічної літератури та методичних джерел дозволив контатувати, що сьогодні в умовах цифровізації дошкільної освіти відбувається трансформація змісту, форм і методів освітньої діяльності з підготовки особистості до повноцінного життя й успішної трудової діяльності в цифровому суспільстві. Серед цифрових технологій виокремлюємо комп’ютерні ігри, як еферктивний та результативний ресурс, який ефертивно впливає на розвиток особистості дитини. Серед компютерних ігор є такі: ігри й ігрові технології, що застосовуються опосередковано в освітньому процесі, та ігри, спрямовані на загальний розвиток особистості. Компютерні ігри підвищують навчальну мотивацію, розвивають комунікативну компетенцію, стимулюють розвиток усіх психічних процесів. Проте педагогічна проблема полягає в тому, що методика використання ігор не завжди відповідає прямій дидактичній меті, й дитина сприймає їх як розважальний компонент заняття, що не сприяє ґрунтовному засвоєнню знань. Діти просто захоплюються процесом гри і знання, котрі треба засвоїти, залишаються на периферії їхньої свідомості.
Розроблено методичні рекомендації для педагогів та психологів щодо розвитку творчих здібностей старших дошкільників засобами комп’ютерних ігор, які містять: організоване планування комп’ютерних ігор у навчальному процесі закладів дошкільної освіти; рекомендації до підбору комп’ютерних
ігор з урахуванням вікових, гендерних, індивідуальних можливостей дітей, опис способів впливу батьків та вихователів на процес гри у комп’ютерні ігри; методичний супровід до ходу ігор, який передбачає здійснення діалогічного спілкування педагога з дітьми, побудову відповідної системи запитань, включення ситуацій вибору, релаксації, планування, успіху, визнання та ін., забезпечення умов, сприятливих для проведення комп’ютерних ігор в дошкільному навчальному закладі.