Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів засобами проектних технологій
Короткий опис(реферат)
Магістерське дослідження присвячене розкриттю проблеми розвитку
пізнавальних інтересів молодших школярів засобами проектних технологій.
У роботі розглядаються проектні технології як провідний спосіб організації
взаємодії молодших школярів, яка базується на врахуванні їхніх інтересів.
У межах дослідження з’ясовано, що науковий контекст розкриття
проектних технологій вимагає аналізу понять «проект», «проектна
діяльність», навчальний проект», «проектування». Ключову дефініцію
проблеми дослідження – пізнавальні інтереси молодших школярів -
визначено як стан людини, її зосередженість, що визначається
зацікавленістю, постійним бажанням до пізнання, одержання нових знань; це
мотив навальної діяльності, який зумовлює формування особистості.
Аналіз стану проблеми дослідження, дозволив констатувати, що
використання проектних технологій в освітньому процесі безпосередньо
впливає на розвиток особистості молодшого школяра, і, особливо, на сферу
його інтересів. Дидактичні можливості проектних технологій для розвитку
пізнавальних інтересів учнів полягають в: забезпеченні активності,
емоційності та цілеспрямованості пізнавальних процесів; створенні
оптимальних умов для усвідомлення молодшими школярами мотивів, цілей
та прийомів навчання; розширенні сфери застосування пізнавального досвіду
тощо.
3
Мета дослідження полягала у розкритті дидактичних можливостей
проектних технологій як засобу розвитку пізнавальних інтересів учнів та
обґрунтуванні оптимальних умов означеного явища.
Визначено, що використання проектних технологій як засобу розвитку
пізнавальних інтересів молодших школярів буде ефективним за умови
моделювання їх як таких, що охоплюють змістовий, процесуальний та
функціональний компоненти, які зорієнтовані на формування усіх
характеристик пізнавальних інтересів учнів та вироблення у них проектних
умінь.
Теоретично обґрунтовано педагогічні умови, що сприятимуть розвитку
пізнавальних інтересів молодших школярів: 1) активізація мотивації та
інтересу до освітнього процесу шляхом використання проектних технологій;
2) забезпечення емоційного контакту між вчителем та учнями під час
залучення до проектної діяльності; 3) створення проблемних ситуацій із
використанням проектних технологій.