Формування морально-ціннісних орієнтацій молодших школярів у процесі позакласної роботи
Короткий опис(реферат)
Магістерська робота є комплексним дослідженням проблеми
формування морально-ціннісних орієнтацій молодших школярів під час
позакласної роботи. Результати вирішення означеної проблеми визначають
теоретичну та прикладну основи впровадження парадигми НУШ, зміст якої
виховний процес розкриває як невідємну складову освітнього процесу
загалом, який зорієнтований на людські цінності, зокрема морально-етичні.
Аналіз наукового доробку щодо змісту морального виховання
особистості, формування її морально-ціннісних орієнтацій дозволив
здійснити характеристику цих процесів у таких площинах: історичний аналіз
проблеми формування моральні; особливості розвитку соціальнопедагогічного аспекту процесу формування досліджуваного явища в освітній
практиці школи.
У роботі виокремлено ключові поняття дослідження : «цінність»,
«ціннісні орієнтації», «морально-ціннінсі орієнтації молодших школярів»,
«позакласна робота». Зміст феномену «формування морально-ціннісних
орієнтацій молодших школярів у процесі позакласної роботи» подано як
цілісний процес ефективної взаємодії усіх учасників освітнього процесу
(учні, батьки, вчителі)., який сприяє виробленню значимих моральних
утворень під час здійснення моральних вчинків, поведінки, діяльності учнів
під час позакласної роботи.
Емпіричне дослідження стану сформованості морально-ціннісних
орієнтацій молодших школярів відбувалося на основі визначених критеріїв
3
(когнітивного, оцінно-рефлексивного, вчинково-діяльнісного) з показниками
( за ієрархією ціннісних орієнтацій молодшого школяра), та відповідних
рівнів (достатній, середній, низький).
На основі аналізу одержаних результатів дослідження було
констатовано переважання середнього та низького рівнів сформованості
морально-ціннісних орієнтацій молодших школярів під час позакласної
роботи, що, в свою чергу, зумовило обгрунтування педагогічних умов
оптимізації даного процесу.
Визначено наступні педагогічні умови формування морально-ціннісних
орієнтацій молодших школярів у процесі позакласної роботи: 1) активізація
індивідуальної пізнавальної діяльності учнів та залучення до виховних
заходів; 2) насичення позакласної роботи емоційно-ціннісними
переживаннями під час розв’язання ситуацій морального вибору;
3)вироблення практичних умінь здійснення морально-орієнтованих вчинків,
поведінки та діяльності.