Взаємодія сім'ї, школи та позашкільних освітніх закладів в моральному вихованні молодших школярів
Короткий опис(реферат)
Магістерська робота присвячена актуальній проблемі морального
виховання молодших школярів. Доведено, що однією з умов здійснення
морального виховання молодших школярів є взаємодія школи, позашкільних
освітніх закладів та сім'ї вихованця. Інтеграція їхніх виховних зусиль
сприятиме вдосконаленню здійснення морального виховання. З'ясовано, що в
умовах реформування освіти така взаємодія згідно із Законом України «Про
освіту», Концепцією «Нова українська школа» реалізується як педагогіка
партнерства, за умови якої спільна діяльність закладів освіти та сім'ї
спрямована на формування всебічного розвитку молодшого школяра.
Визначено основні принципи організації взаємодії школи, сім’ї та
позашкільних освітніх закладів у формуванні моральної вихованості
молодших школярів: системності виховної взаємодії школи, сім’ї та
позашкільних освітніх закладів; стимулювання активності школяра;
варіативності форм та методів виховної роботи; суб’єкт-суб’єктної взаємодії
всіх учасників виховного процесу; організації співпереживання у вихованні.
Сформульовано комплекс педагогічних умов здійснення ефективної
педагогічної взаємодії школи, сім’ї та позашкільних освітніх закладів у
процесі формування моральної вихованості молодших школярів: дотримання
виховних впливів на молодшого школяра в тріаді “сім’я – школа –
позашкільний освітній заклад”; використання комплексу методів, що
забезпечать суб’єктну позицію школяра в моральному розвитку; орієнтації
вчителів та батьків на діалогічний стиль міжособистісної взаємодії з дітьми.