Показати скорочений опис матеріалу
Виховання толерантності молодших школярів на уроках дизайну і технологій
dc.contributor.author | Яким`юк, Соломія Ігорівна | |
dc.date.accessioned | 2024-02-27T20:58:09Z | |
dc.date.available | 2024-02-27T20:58:09Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9601 | |
dc.description.abstract | Магістерська робота присвячена дослідженню питання виховання толерантності молодших школярів на уроках дизайну і технологій. На основі поведеного аналізу наукових джерел розкрито історичні особливості розвитку толерантності; здійснено аналіз сутності толератності в філософському, психологічному, педагогічному аспектах; уточнено види толерантності. Визначено, що формування толерантності в учнів початкових класів є складним процесом цілеспрямованої та організованої взаємодії учителя та учнів, результатом якої буде формування толерантної свідомості, що через толерантні емоції та гуманістичні мотиви втілюватиметься в толерантній взаємодії з іншими людьми, виявлятиметься у поведінці й вчинках учнів, у ціннісному ставленні до себе та інших. Визначено, що комплекс фізичних, психічних, інтелектуальних, пізнавальних, мотиваційних, емоційних якостей властивих дітям молодшого шкільного віку впливають на процес виховання толерантності. Вагомий потенціал у вихованні толерантності молодших школярів мають уроки дизайну і технологій, що спрямовані на формування в учнів досвіду партнерської взаємодії у процесі створення корисних та естетичних виробів, оцінювання й самооцінювання процесу та результатів власної або спільної діяльності, здатності презентувати результати творчої роботи, обговорювати їх з іншими, разом ефективно використовувати створені вироби через доброчинну діяльність. Проведене констатувальне дослідження дозволило отримати реальну картини стану вихованості толерантності учнів початкової школи. Зокрема, 3 учні демонстрували, недостатні знання й уявлення про толерантність, цінності толерантності. Суперечності між реальним станом проблеми та бажаним результатом стали рушійною силою визначення умов оптимізації процесу виховання толерантності молодших школярів, зокрема на уроках дизайну і технологій. З метою ефективного виховання толерантності молодших школярів на уроках дизайну і технологій нами було обґрунтовано педагогічні умови, які сприятимуть оптимізації досліджуваного процесу, а саме: цілеспрямоване використання змісту технологічної освітньої галузі та ефективних методів, форм, засобів виховання в молодших школярів толерантного ставлення до оточуючих; реалізація партнерської взаємодії процесі проєктно-технологічої діяльності молодших школярів; підготовка вчителів та батьків до виховання толерантності молодших школярів на уроках дизайну і технологій. | uk_UA |
dc.subject | виховання, толерантність, толерантна поведінка, молодший школяр, уроки дизайну і технологій, педагогічні умови виховання толерантності молодших школярів на уроках дизайну і технологій | uk_UA |
dc.title | Виховання толерантності молодших школярів на уроках дизайну і технологій | uk_UA |
dc.type | Working Paper | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Магістерські роботи
Магістерські роботи студентів факультету