Формування у молодших школярів здатності до рефлексії на уроках математики у початковій школі
Abstract
У магістерській роботі автором розкрито теоретичні основи
формування у молодших школярів здатності до рефлексії. Розглянуто
проблему формування здатності до рефлексії з точки зору філософської,
психологічної та педагогічної науки. На основі дефінітивного аналізу
уточнено сутність поняття «здатність до рефлексії», а саме: це уміння
молодшого школяра на основі самопізнання та самоаналізу усвідомлювати
результати власної навчальної діяльності та вдосконалювати їх.
Охарактеризовано зміст та описано структурні компоненти здатності до
рефлексії молодших школярів, такі як: стимулюючо-мотиваційний,
когнітивний, оцінно-рефлексивний. З метою виявлення стану формування у
молодших школярів здатності до рефлексії на уроках математики проведено
емпіричне дослідження та констатовано недостатні рівень сформованості
досліджуваного явища. Обґрунтовано педагогічні умови формування у
молодших школярів здатності до рефлексії на уроках математики, які значно
підсилюють практичне значення роботи. Розкрито застосування підходів та
принципів формування здатності до рефлексії у молодших школярів на
уроках математики, як умову формування здатності до рефлексії. Описано
особливості застосування методів та прийомів рефлексії на уроках
математики у початковій школі, як ефективну умову формування здатності
до рефлексії на уроках математики у початковій школі.