Організація інклюзивного навчання у Новій українській школі (з досвіду ЗЗСО Чернівецької області).
Abstract
Застосовуючи загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, у
роботі послідовно у трьох розділах розкривається актуальна з позиції вивчення
досвіду проблема організації інклюзивного навчання у Новій українській школі
Чернівецької області. Доводиться, що організація інклюзивного навчання
регламентується більшою мірою підзаконними актами, а отже, виявлено
потребу розробки та прийняття низки спеціалізованих законів. Вивчивши у
формі таблиці нововведення Нової української школи, констатується, що в
Україні спостерігається позитивний вплив на організацію інклюзивного
навчання. За допомогою статистичного методу з’ясовується фактологічний стан
організації інклюзивного навчання у початкових класах Чернівецької області. У
процесі спектрального аналізу організації інклюзивного навчання Чернівецької
області досліджуються: реалії та потреби діяльності вчителів початкової школи
в умовах інклюзивної освіти (розкрито професійну підготовку вчителів
початкових класів); специфіка роботи з батьками дітей з особливими освітніми
потребами (встановлено і охарактеризовано особливості роботи з батьками);
організацію навчальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами в
інклюзивних класах (опрацьовано педагогічні техніки). Розкриттю окремих
аспектів дослідженню сприяли анкетування, бесіди, вивчення педагогічного
досвіду. У результаті дослідницької роботи сформульовано загальні
рекомендації організації інклюзивного навчання.