Філологічний факультет: Recent submissions
Now showing items 601-620 of 891
-
З любовʼю на вустах: поезія.
(Чернівці: Букрек, 2021. 96 с., 2021)У поетичній збірці «З любов'ю на вустах» Світлани Шабат-Савки, доктора філологічних наук, професора, завідувача кафедри сучасної української мови Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, представлено ... -
Україна й родина в поетичному вимірі Богдана Мельничука
(2022)У пропонованому матеріалі подано рецензію на поетичну збірку Б.Мельничука "Не продається отча хата", в якій акцентовано на трьох основних розділах: "А в нас - Майдани", "Родинне коло", "З перекладацького записника". -
Проблематика публічних виступів буковинських діячів кінця ХІХ – початку ХХ століття з нагоди шевченківських роковин
(Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2022)У статті акцентовано на жанрі промови, її особливостях, функціях та проблематиці виголошених промов з нагоди роковин пам’яті Т. Шевченка. Взято до уваги публічні виступи відомих буковинських діячів кінця ХІХ – початку ХХ ... -
Інтермедіальний код кіносценарію “Перевірте свої годинники” Л. Костенко та А. Добровольського.
(Чернівці : Буковинський державний медичний університет, 2022) -
Жанрова автентичність кіносценарію як специфічної літературної форми (український досвід)
(Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2011)Розглядається еволюційна генеза кіносценарію як функціонально автентичної жанрової форми, аргументується її відкритість для наукової полеміки, артикулюється невизначеність меж у генологічній площині. Автономізація жанру ... -
Архітектонічна специфіка кіносценарної форми.
(Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2015)Проаналізовано один із провідних жанрових чинників кіносценарію як літературного тексту – архітектоніку: форми запису, значення шрифтів, своєрідне семантичне наповнення заголовкового та підзаголовкового комплексів разом ... -
Формування українського кіносценарного жанру за часів німого кіно.
(Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012)Простежується історія й теорія виокремлення кіносценарію як жанрової парадигми за часів німого кіно. Зокрема, детально розглянуто період автономізації кіносценарної форми, спричиненої інтенсивним її публікуванням і увагою ... -
Принцип новелізації в інтермедіальному діалозі літератури і кіно: “Велике горе маленької жінки” & “А сніг летить”
(Одеса : Видавничий дім “Гельветика”, 2022)Наголошено, що в останні десятиліття в українському літературознавстві активно функціонують міждисциплінарні практики аналізу літературних текстів, що знаходяться на межі різних мистецьких систем. Це аргументується загальною ... -
Трансгресія жанру поетичної балади у кінотекст (“Толока” М. Іллєнка)
(Видавничий дім “Гельветика”, 2021)Окреслено параметри кінематографічного дискурсу на базі творчого доробку Т. Шевченка: від першої екранізації «Катерини» (1911) до «Толоки» (2020). Акцентовано кінематографічну актуалізацію творчості та біографії Т. Шевченка ... -
Intermediality as a Genre Dominant of the Screenplay.
(2022)The article analyzes the screenplay "Check Your Watches" by Lina Kostenko and Arkadiy Dobrovolskiy in the context of intermedial studies. This text appears as an original intermedial genre construct, presenting a synthesis ... -
Інтертекстуальний код роману Юкіо Місіми “Заборонені барви”.
(2022)У руслі інтертекстуальних студій проаналізовано роман Юкіо Місіми “Заборонені барви” (1951 1953). Зауважено, що даний текст є унікальний за своїм інтертекстуальним потенціал, позаяк являє собою “мегатекст”, зітканий з ... -
Cinematic Code of Short Prose
(2022)The paper is motivated by new perspectives in expending the boundaries of the literary text analyses in the aspect of intermediality theory. The short story "Freeze-Frame" by Tatiana Belimova from the collection "Rose Jam" ... -
Кіно як інтермедіальний код прози А. Кокотюхи
(2022)Зауважено, що текст постає специфічним продуктом «інтенцій митця», його своєрідність «продукується особливостями художнього мислення автора, його світобаченням» (Г. Клочек). Звернення авторів до кінематографічної поетики ... -
Тема пандемии в кинематографическом дискурсе (на примере фильма-притчи «Седьмая печать» И. Бергмана)
(Tbilisi : TSU Press, 2021)The theme of pandemic in arts (pestilence, plague, viruses) has always been quite relevant. Almost each generation that faced the similar catastrophes left rather detailed descriptions of such catastrophes. Among numerous ... -
Жанр балади в кінематографічному дискурсі (кінобалада “Букет” (2000) чеського режисера Ф.А. Брабеця)
(2021)Цель статьи – проанализировать специфику кинематографического прочтения баллад сборника “Букет” (1853) известного чешского писателя и фольклориста К.Я. Эрбена режиссером Ф.А. Брабецем (“Букет” (2000)) в русле концепции ... -
Лінгвокультурологічний аспект соматичних символів в українській мові (на матеріалі творів М. Матіос та усної народної творчості)
(2021)Магістерська робота присвячена з’ясуванню особливостей використання фразеологізмів із соматичним компонентом-символом в усній народній творчості та в художніх текстах Марії Матіос. Магістерська робота складається із 3 ... -
Концепт АПОСТОЛ в українській мовній картині світу і методика ознайомлення з ним у ЗЗСО
(2021)Дипломну роботу виконано в руслі когнітивної лінгвістики. Проаналізувавши теоретичні засади вивчення лінгвокультурного поняття „концепт”, авторка досліджує семантику однієї з релігійних лексем – апостол (ім’я концепту) ... -
Правописна кодифікація твердості / мʼякості приголосних в українській мові та її вивчення у ЗЗСО
(Spelling codification of hardness / softness of the consonants in the Ukrainian language аnd studying it at school, 2021)Робота присвячена всебічному науково-теоретичному обгрунтуванню позначення м’якості та твердості у системі українського правопису. У роботі на основі аналізу матеріалів із правописів української мови та хрестоматії з ...