dc.description.abstract | Підвищення професійної компетентності вчителя, підготовка якісно нового спеціаліста, який відповідає запитам сучасного суспільства, неможливі без формування спрямованості студентів на майбутню професійну діяльність та сталого інтересу до її освоєння, а також формування професійних якостей та особливостей особистості майбутнього фахівця. Соціально-педагогічна компетентність, розвиток якої диктується сучасною динамікою суспільства, є необхідною умовою професійної діяльності вчителя початкової школи. Вирішення цієї проблеми можливе шляхом формування у майбутніх вчителів початкових класів соціально значущих якостей.
Соціально значущі якості є характеристиками загальної освіченості вчителя початкових класів, вони включають знання норм моралі та морально етичної поведінки в сучасному суспільстві, сформовані вміння дотримуватися цих норм у повсякденному суспільному житті і навички морально-етичної поведінки. При цьому для вчителя початкової школи, основу професійної діяльності якого становить виховання, саме соціально-етична компетенція здатна забезпечити коректність на особистість молодшого школяра, педагогічно доцільний розвиток його індивідуальності. Оскільки соціально-етична компетенція, будучи складною професійно-особистісною характеристикою, в процесі якого формуються соціально значущі якості, не виникає стихійно, в результаті самоосвіти, її необхідно цілеспрямовано формувати, причому цьому процесу слід приділяти увагу ще на стадії підготовки майбутніх вчителів у педагогічному вузі. Принципова розв'язуваність такого завдання випливає з того продуктивного досвіду, що вже накопичено сучасною педагогічною наукою. | uk_UA |