Психологічні аспекти взаємозв’язку трудоголізму та мотивації професійної діяльності у педагогів
Короткий опис(реферат)
Традиційно і в суспільній свідомості, і в науковій літературі при вивчені професійної діяльності спеціалістів соціономічних професій акцент ставиться, перш за все, на позитивних аспектах роботи з людьми. Однак, саме така діяльність через високі вимоги, які ставляться до представників цих професій здійснює травмуючий вплив на психіку людини, і є найбільш потенційно небезпечною в плані порушення психологічного здоров’я, а саме професійних деструкцій. У роботі здійснено теоретичний аналіз проблеми трудоголізму серед педагог та здійснено емпіричне вивчення даного явища. З’ясовано, що в педагогів з низьким чи середнім рівнем прояву трудоголізму центральним елементом мотиваційної сфери є мотивація, яка інтегрує мотиви виховання інших, самореалізації, самопізнання, спілкування, духовні та суспільні мотиви. Для осіб з низьким чи середнім рівнем прояву трудоголізму значущою є переважно внутрішня мотивація та важливість реалізації саме внутрішніх цінностей.