Наукові праці: Recent submissions
Зараз показуються 541-560 з 773
-
Архітектонічна специфіка кіносценарної форми.
(Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2015)Проаналізовано один із провідних жанрових чинників кіносценарію як літературного тексту – архітектоніку: форми запису, значення шрифтів, своєрідне семантичне наповнення заголовкового та підзаголовкового комплексів разом ... -
Формування українського кіносценарного жанру за часів німого кіно.
(Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012)Простежується історія й теорія виокремлення кіносценарію як жанрової парадигми за часів німого кіно. Зокрема, детально розглянуто період автономізації кіносценарної форми, спричиненої інтенсивним її публікуванням і увагою ... -
Принцип новелізації в інтермедіальному діалозі літератури і кіно: “Велике горе маленької жінки” & “А сніг летить”
(Одеса : Видавничий дім “Гельветика”, 2022)Наголошено, що в останні десятиліття в українському літературознавстві активно функціонують міждисциплінарні практики аналізу літературних текстів, що знаходяться на межі різних мистецьких систем. Це аргументується загальною ... -
Трансгресія жанру поетичної балади у кінотекст (“Толока” М. Іллєнка)
(Видавничий дім “Гельветика”, 2021)Окреслено параметри кінематографічного дискурсу на базі творчого доробку Т. Шевченка: від першої екранізації «Катерини» (1911) до «Толоки» (2020). Акцентовано кінематографічну актуалізацію творчості та біографії Т. Шевченка ... -
Intermediality as a Genre Dominant of the Screenplay.
(2022)The article analyzes the screenplay "Check Your Watches" by Lina Kostenko and Arkadiy Dobrovolskiy in the context of intermedial studies. This text appears as an original intermedial genre construct, presenting a synthesis ... -
Інтертекстуальний код роману Юкіо Місіми “Заборонені барви”.
(2022)У руслі інтертекстуальних студій проаналізовано роман Юкіо Місіми “Заборонені барви” (1951 1953). Зауважено, що даний текст є унікальний за своїм інтертекстуальним потенціал, позаяк являє собою “мегатекст”, зітканий з ... -
Cinematic Code of Short Prose
(2022)The paper is motivated by new perspectives in expending the boundaries of the literary text analyses in the aspect of intermediality theory. The short story "Freeze-Frame" by Tatiana Belimova from the collection "Rose Jam" ... -
Кіно як інтермедіальний код прози А. Кокотюхи
(2022)Зауважено, що текст постає специфічним продуктом «інтенцій митця», його своєрідність «продукується особливостями художнього мислення автора, його світобаченням» (Г. Клочек). Звернення авторів до кінематографічної поетики ... -
Тема пандемии в кинематографическом дискурсе (на примере фильма-притчи «Седьмая печать» И. Бергмана)
(Tbilisi : TSU Press, 2021)The theme of pandemic in arts (pestilence, plague, viruses) has always been quite relevant. Almost each generation that faced the similar catastrophes left rather detailed descriptions of such catastrophes. Among numerous ... -
Жанр балади в кінематографічному дискурсі (кінобалада “Букет” (2000) чеського режисера Ф.А. Брабеця)
(2021)Цель статьи – проанализировать специфику кинематографического прочтения баллад сборника “Букет” (1853) известного чешского писателя и фольклориста К.Я. Эрбена режиссером Ф.А. Брабецем (“Букет” (2000)) в русле концепции ... -
Literary Specificity of Narration in the Drawing Stylistics of Bruno Schulz
(Konteksty, 2021)Upon the basis of contemporary trans-narrative methodological praxis the article presents the specificity of literary narration in the Sanatorium pod Klepsydrą (The Hourglass Sanatorium) collection close to the stylistics ... -
Традиційна культура як основа творчого феномену Івана Миколайчука
(Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім.М.Т.Рильського НАН України, 2021-12)У статті зроблено акцент на проблемі побутування народної традиційної культури у кінотворчості режисера, актора і сценариста І. Миколайчука. На основі біографічних даних та проаналізованих кіномистецьких робіт І. Миколайчука, ... -
Кінокод роману “Весняні ігри в осінніх садах” (2005) Ю. Винничука
(Baltija Publishing, 2021) -
Категорія комунікативної інтенції в українській мові
(Шабат-Савка С. Т. Категорія комунікативної інтенції в українській мові: монографія. Чернівці : «Букрек», 2014. 412 с., 2014)У монографії комплексно досліджено категорію комунікативної інтенції з огляду на її антропоцентричні, когнітивні та дискурсивні параметри. Уперше комунікативну інтенцію розглянуто як синтаксичну категорію, що має міжрівневий ... -
Часопростір як жанровий маркер кіносценарного тексту: «Дума про трьох братів» Ярослави Горбач
(Чернівецький нац. ун-т, 2011)Розглядається специфіка кіносценарного часопростору, який, зокрема в означеній жанровій формі, набуває функції вагомого жанрового маркера. Аналізується монтажна специфіка кіносценарію „Дума про трьох братів‖ Я. Горбач ... -
Біографічні експерименти Лу Сіня (на прикладі повісті “Достеменна історія А-Q”)
(Ужгородський університет, 2016)Аналізується творчий експеримент Лу Сіня у жанрі біографії на прикладі повісті “Достеменна історія А-Q”. Зазначається, що повість постає як узагальнена біографія китайського суспільства початку ХХ ст. та фікціональна ... -
Домінантні чинники інтертекстуальності сценарію як оригінальної жанрової форми (текст В. Трубая «Сто тисяч за кохання»)
(ППВ «Нове слово», 2011)Проаналізовано інтертекстуальні та інтермедіальні елементи сучасного сценарного тексту «Сто тисяч за кохання» В. Трубая, що виразно демонструєвеликі можливості сценарію як нової жанрової форми у полі цілісної літературної ... -
Генетична специфіка кіно- й телесценарних форм
(Рута, 2004)The article is devoted to the issues of specificity of TV and cinema scripts and to the functional correlation between cinema, television amd literature. “The Passion”, Mel Gibbson’s screen version of the Biblical plotline ... -
Рецептивні ресурси кіносценарію О. Довженка «Земля»
(Рута, 2009)Розглядається питання специфіки кінорецепції в аспекті сценарної практики Олександра Довженка. Осібно аналізуються рецептивні ресурси кіносценарію „Земля”: значимість налаштованості автора на різну рецептивну аудиторію (читач ...